Επιστήμονες υποθέτουν από καιρό ότι οι χημικές ουσίες που βρίσκονται στο περιβάλλον παίζουν ρόλο στην εμφάνιση του αυτισμού.

‘Ερευνα που δημοσιεύεται στο περιοδικό ‘’Environmental Health Perspectives’’, στηρίζει τη συγκεκριμένη θεωρία ανακαλύπτοντας ότι παιδιά των οποίων οι μητέρες εκτίθενται σε φυτοφάρμακα κατά την εγκυμοσύνη μπορεί ενδεχομένως να αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο για διαταραχές του φάσματος του αυτισμού.

Ερευνητές του πανεπιστημίου της Καλιφόρνια εξέτασαν τα ιατρικά αρχεία 970 συμμετεχόντων.
Ανακάλυψαν ότι έγκυες που ζούσαν σε απόσταση ενός μιλίου από περιοχή στην οποία γινόταν χρήση 3 διαφορετικών ειδών φυτοφαρμάκων είχαν κατά δυο τρίτα υψηλότερο κίνδυνο να αποκτήσουν παιδί με αυτισμό ή αναπτυξιακές διαταραχές.
Στις συγκεκριμένες περιοχές περιλαμβάνονταν πάρκα και γήπεδα γκολφ.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι γυναίκες που εκτέθηκαν σε φυτοφάρμακα κατά το δεύτερο ή τρίτο τρίμηνο κύησης είχαν ακόμα περισσότερες πιθανότητες να γεννήσουν παιδί με αναπτυξιακή καθυστέρηση ή αυτισμό.

Μέχρι νέες έρευνες να εξακριβώσουν αν τα φυτοφάρμακα μέσα στο σπίτι οδηγούν σε παρόμοιο κίνδυνο, η Janie Shelton, μια από τις ερευνήτριες, συμβουλεύει τις εγκύους να περιορίσουν την έκθεση σε φυτοφάρμακα όσο το δυνατόν περισσότερο.
Tα ευρήματα ενισχύουν τις ενδείξεις που συνδέουν τον αυτισμό και την αναπτυξιακή καθυστέρηση με την έκθεση σε φυτοφάρμακα κατά την εγκυμοσύνη.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, χρειάζεται περαιτέρω έρευνα για να διαπιστωθεί αν τα γονίδια μιας μητέρας συμβάλλουν επίσης στον αυξημένο κίνδυνο που σχετίζεται με την έκθεση σε φυτοφάρμακα.

‘’Environmental Health Perspectives’’.