Γυναίκες που γεννούν φυσιολογικά σε μεγαλύτερη ηλικία μπορεί ενδεχομένως να ζήσουν μέχρι τα βαθιά γεράματα, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Η σχέση μεταξύ της ικανότητας τοκετού σε μεγαλύτερες ηλικίες και της μακροζωίας μπορεί ενδεχομένως να εξηγείται από γενετικά χαρακτηριστικά που διευκολύνουν και τα δυο, δήλωσαν οι ερευνητές.

Οι ερευνητές εξέτασαν 462 γυναίκες, περιλαμβανομένων 311 που είχαν ζήσει ιδιαίτερα πολλά χρόνια και ανακάλυψαν ότι γυναίκες που γέννησαν το τελευταίο τους παιδί μετά την ηλικία των 33 ετών είχαν διπλάσιες πιθανότητες να ζήσουν τουλάχιστον έως τα 95 σε σύγκριση με γυναίκες που γέννησαν το τελευταίο τους παιδί μέχρι την ηλικία των 29.

Ο Dr. Thomas Perls, του Boston University Medical Center, σημειώνει ότι αυτό δεν σημαίνει ότι οι γυναίκες θα πρέπει να περιμένουν να γεννήσουν σε μεγαλύτερη ηλικία για να βελτιώσουν τις πιθανότητες να ζήσουν περισσότερο.

Αντ’ αυτού τα ευρήματα μπορεί να σημαίνουν ότι η ικανότητα να γεννήσει μια γυναίκα σε μεγαλύτερη ηλικία αποτελεί σημάδι πιο αργής γήρανσης.

Ο Perls δήλωσε ότι η φυσική ικανότητα να γεννήσει παιδί σε μεγαλύτερη ηλικία δείχνει ότι το αναπαραγωγικό σύστημα μιας γυναίκας γερνά αργά, όπως και το υπόλοιπο σώμα.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι το να έχει περισσότερα από 3 παιδιά μια γυναίκα επηρεάζει αρνητικά τη σχέση μεταξύ της αυξημένης ηλικίας στην οποία έγινε μητέρα και της επιβίωσης σε μεγάλη ηλικία.
Τα στοιχεία για την έρευνα προήλθαν από μεγάλη κοινωνική και γενετική έρευνα σε 550 οικογένειες με μέλη που είχαν φτάσει σε ιδιαίτερα μεγάλες ηλικίες, στις ΗΠΑ και τη Δανία.

Τα νέα ευρήματα που δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘’Menopause’’, είναι σε ευθυγράμμιση με αυτά προηγούμενης έρευνας των ίδιων ερευνητών που ανακάλυψε ότι γυναίκες που γέννησαν μετά τα 40 είχαν τετραπλάσιες πιθανότητες να ζήσουν μέχρι τα 100 σε σχέση με γυναίκες που γέννησαν το τελευταίο τους παιδί σε νεαρότερη ηλικία.

Οι ερευνητές σημειώνουν ότι τα νέα ευρήματα υποδεικνύουν ότι ο τοκετός σε μεγαλύτερη ηλικία μπορεί ενδεχομένως να αποτελεί αιτία να περάσουν σε επόμενες γενεές τα γονίδια που συμβάλλουν στη μακροζωία.

‘’Menopause’’.