Ορισμένες θεραπευτικές αγωγές μπορεί ενδεχομένως να αυξήσουν τον κίνδυνο ενός παιδιού που επιβίωσε από τον καρκίνο να εμφανίσει παχυσαρκία μελλοντικά, αναφέρει νέα έρευνα.

Η ερευνήτρια, Kirsten Ness, του Jude Children's Research Hospital, στο Μέμφις, δήλωσε ότι η ικανότητα να εντοπίζονται ασθενείς που αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο μπορεί ενδεχομένως να καθοδηγήσει την επιλογή θεραπευτικών πρωτοκόλλων που θα μεγιστοποιούν το αποτέλεσμα της αγωγής, ελαχιστοποιώντας ταυτόχρονα τον κίνδυνο μακροπρόθεσμων επιπλοκών σε παιδιά που διαγνώστηκαν με καρκίνο.

Οι ερευνητές εστίασαν σε σχεδόν 2.000 ανθρώπους που είχαν διαγνωστεί με παιδικό καρκίνο τουλάχιστον 10 χρόνια νωρίτερα.
Ανακάλυψαν ότι σχεδόν οι μισοί που υποβλήθηκαν σε κρανιακή ακτινοβολία ήταν παχύσαρκοι σε σύγκριση με 29% όσων δεν έλαβαν αυτού του είδους την αγωγή.

Ο κίνδυνος παχυσαρκίας σε επιζώντες που αντιμετωπίστηκαν με κρανιακή ακτινοβολία ήταν πιο υψηλός σε όσους είχαν λάβει και γλυκοκορτικοειδή ή που ήταν νεαρότεροι όταν έγινε η διάγνωση.

Τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι ορισμένοι επιζώντες από παιδικό καρκίνο χρειάζονται συμβουλευτική και πρόγραμμα απώλειας βάρους. Ωστόσο, η έρευνα δεν απέδειξε ότι ορισμένες αγωγές κατά του καρκίνου προκαλούν παχυσαρκία.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν επίσης ότι ορισμένες ποικιλομορφίες γονιδίων που εμπλέκονται στην ανάπτυξη νευρώνων, την επιδιόρθωση και τη συνδεσιμότητα, συνδέονταν επίσης με αυξημένο κίνδυνο παχυσαρκίας σε παχύσαρκους επιζώντες που υποβλήθηκαν σε κρανιακή ακτινοβολία.

Επίσης, επιζώντες που είχαν υποβληθεί σε ακτινοβολίες στο θώρακα, την πύελο ή την κοιλιά είχαν μισές πιθανότητες να είναι παχύσαρκοι σε σχέση με όσους δεν έλαβαν τις αγωγές, ανακάλυψαν οι ερευνητές.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού ''Cancer.''