Νέα γονιδιακή έρευνα εντόπισε σημάδια της διαδικασίας της ταχύτερης γήρανσης.

Στην έρευνα του University of Exeter, που έριξε φως στις μοριακές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα μας καθώς μεγαλώνουνε, ερευνητές εξέτασαν την έκφραση γονιδίων σε δείγματα αίματος 15.000 ανθρώπων.

Ανακάλυψαν 1.450 γονίδια που συνδέονται με τη γήρανση, καθώς και σχέση μεταξύ των συγκεκριμένων γονιδίων και παραγόντων όπως η διατροφή, το κάπνισμα και η άσκηση.

Ενώ οι αιτίες της γήρανσης είναι σε μεγάλο βαθμό άγνωστες, το να γερνά κάποιος αυξάνει τον κίνδυνο νόσων όπως ο καρκίνος, η καρδιοπάθεια και το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Οι ερευνητές εστίασαν σε αλλαγές στη γονιδιακή έκφραση. Εξετάζοντας το αίμα σκόπευαν να βρουν εύκολα μετρήσιμους δείκτες γήρανσης.

Κατόρθωσαν να αναπτύξουν νέα μέθοδο για την πρόβλεψη της βιολογικής ηλικίας του ανθρώπου και να δείξουν ότι άνθρωποι με βιολογική ηλικία μεγαλύτερη από την πραγματική είναι πιο πιθανό να έχουν παθήσεις όπως υπέρταση ή υψηλή χοληστερόλη.
Ο ερευνητής Luke Pilling, δήλωσε ότι η νέα έρευνα ανακάλυψε πολλά γονίδια που αλλάζουν την έκφρασή τους με το πέρασμα του χρόνου.

Η έρευνα έδωσε στοιχεία για το μηχανισμό γήρανσης-όπως μιτοχονδριακή λειτουργία.

Δημοσιεύτηκε στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού Nature Communications.

Nature Communications.