Οι ερευνητές κατάφεραν να γυρίσουν πίσω το ρολόι σε ότι αφορά τη γήρανση του δέρματος. Σε πειράματα που έκαναν σε ποντίκια, σταμάτησαν τη γήρανση και ήρθαν ένα βήμα πιο κοντά στο ‘ξεκλείδωμα’ της διαδικασίας γήρανσης.

Η εφαρμογή είναι ότι η διαδικασία γήρανσης είναι εύπλαστη και δυνητικά θα μπορoύσε να αλλάξει μέσω παρέμβασης, σημειώνει ο δερματολόγος Howard Tsang, του Πανεπιστημίου Στάνφορντ. Ωστόσο δεν πρέπει να βιαστούμε να θεωρήσουμε ότι οι ρυτίδες θα εξαφανιστούν.

Η τεχνική δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα σε ανθρώπους και οι μακροχρόνιες συνέπειές της δεν είναι ακόμα γνωστές.

Αρχικά η ερευνητική ομάδα ανέλυσε δείγματα από ανθρώπινο ιστό ερευνώντας για σημάδια γονιδιακής δραστηριότητας που να συνδέεται με τη γήρανση.

Η πρωτεΐνη NF-kB συνδέεται σε μεγάλο βαθμό με τη γήρανση, σημειώνουν οι ερευνητές. Η πρωτεΐνη αυτή φάνηκε να ελέγχει αρκετά γονίδια που σχετίζονται με την ηλικία. Στη συνέχεια, η ερευνητική ομάδα έστρεψε την προσοχή της σε ηλικιωμένα ποντίκια.

Για 2 εβδομάδες άπλωσαν χημική ουσία που μπλοκάρει τη δραστηριότητα της πρωτεΐνης NF-kB στο δέρμα των ποντικιών. Τα ποντίκια αυτά ανέπτυξαν πιο νεανικό δέρμα, το οποίο ήταν το ίδιο σκληρό με το δέμα των νεογέννητων ποντικών.

Παρατηρήθηκε αρκετά εντυπωσιακή αντιστροφή σε πιο νεανικό δέρμα. Ο ερευνητής προσθέτει ότι τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι η γήρανση δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της φθοράς αλλά ότι είναι επίσης συνέπεια ενός συνεχώς ενεργού γενετικού προγράμματος που θα μπορούσε να μπλοκαριστεί για την βελτίωση της υγείας των ανθρώπων.

Ωστόσο, η έρευνα ήταν σύντομη και δεν είναι ξεκάθαρο αν το μπλοκάρισμα της πρωτεΐνης είναι ασφαλές για τον άνθρωπο ή τα ποντίκια.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό ‘Genes and Development.’