Έως το τέλος της πέμπτης τάξης τα περισσότερα παιδιά έχουν αποκτήσει τις ακόλουθες δεξιότητες στον τομέα της γραφής, της ανάγνωσης και της επικοινωνίας και από αυτά αναμένονται τα παρακάτω:

Ακουστική ικανότητα

Να ακούν και να εξάγουν συμπεράσματα σε μαθησιακές δραστηριότητες.

Δεξιότητες λόγου

  • Να διατηρούν επαφή με τα μάτια, να χρησιμοποιούν χειρονομίες, εκφράσεις του προσώπου και τον κατάλληλο τόνο της φωνής κατά τη διάρκεια ομαδικών παρουσιάσεων
  • Να συμμετέχουν σε συζητήσεις της τάξης επάνω σε διάφορα ζητήματα
  • Να κάνουν αναφορές σχετικά με πληροφορίες που έχουν συγκεντρωθεί σε δραστηριότητες, ομάδες.

Αναγνωστική ικανότητα

  • Να διαβάζουν με ευχέρεια βιβλία του επιπέδου της τάξης τους
  • Να μαθαίνουν τα νοήματα άγνωστων λέξεων μέσα από τη γνώση των ριζών των λέξεων, των προθεμάτων και των καταλήξεων
  • Να θέτουν προτεραιότητα σύμφωνα με το σκοπό της ανάγνωσης
  • Να διαβάζουν μια ποικιλία λογοτεχνικών μορφών
  • Να περιγράφουν την ανάπτυξη των χαρακτήρων και της πλοκής
  • Να περιγράφουν τα χαρακτηριστικά της ποίησης
  • Να αναλύουν τη γλώσσα και τον τρόπο γραφής του συγγραφέα
  • Να χρησιμοποιούν υλικό αναφοράς για να υποστηρίξουν τη γνώμη τους.

Ικανότητα γραφής

  • Να γράφουν για μια ποικιλία σκοπών
  • Να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το λεξιλόγιο
  • Να χρησιμοποιούν διάφορες δομές προτάσεις
  • Να αναθεωρούν τον τρόπο γραφής τους για να πετύχουν μεγαλύτερη σαφήνεια
  • Να επεξεργάζονται τελικά προσχέδια.

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Απαλλαγή από τη συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη όλων των συνταξιούχων με αναπηρία ζητά η ΕΣΑμεΑ  
Το Αγρίνιο στο πλευρό της τρίτης ηλικίας
Το «προΣfΕΕρουμε» στο Παράρτημα Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρίες στη Βούλα Αττικής