Έως το τέλος της πέμπτης τάξης τα περισσότερα παιδιά έχουν αποκτήσει τις ακόλουθες δεξιότητες στον τομέα της γραφής, της ανάγνωσης και της επικοινωνίας και από αυτά αναμένονται τα παρακάτω:
Ακουστική ικανότητα
Να ακούν και να εξάγουν συμπεράσματα σε μαθησιακές δραστηριότητες.
Δεξιότητες λόγου
- Να διατηρούν επαφή με τα μάτια, να χρησιμοποιούν χειρονομίες, εκφράσεις του προσώπου και τον κατάλληλο τόνο της φωνής κατά τη διάρκεια ομαδικών παρουσιάσεων
- Να συμμετέχουν σε συζητήσεις της τάξης επάνω σε διάφορα ζητήματα
- Να κάνουν αναφορές σχετικά με πληροφορίες που έχουν συγκεντρωθεί σε δραστηριότητες, ομάδες.
Αναγνωστική ικανότητα
- Να διαβάζουν με ευχέρεια βιβλία του επιπέδου της τάξης τους
- Να μαθαίνουν τα νοήματα άγνωστων λέξεων μέσα από τη γνώση των ριζών των λέξεων, των προθεμάτων και των καταλήξεων
- Να θέτουν προτεραιότητα σύμφωνα με το σκοπό της ανάγνωσης
- Να διαβάζουν μια ποικιλία λογοτεχνικών μορφών
- Να περιγράφουν την ανάπτυξη των χαρακτήρων και της πλοκής
- Να περιγράφουν τα χαρακτηριστικά της ποίησης
- Να αναλύουν τη γλώσσα και τον τρόπο γραφής του συγγραφέα
- Να χρησιμοποιούν υλικό αναφοράς για να υποστηρίξουν τη γνώμη τους.
Ικανότητα γραφής
- Να γράφουν για μια ποικιλία σκοπών
- Να χρησιμοποιούν αποτελεσματικά το λεξιλόγιο
- Να χρησιμοποιούν διάφορες δομές προτάσεις
- Να αναθεωρούν τον τρόπο γραφής τους για να πετύχουν μεγαλύτερη σαφήνεια
- Να επεξεργάζονται τελικά προσχέδια.
Ειδήσεις υγείας σήμερα
Απαλλαγή από τη συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη όλων των συνταξιούχων με αναπηρία ζητά η ΕΣΑμεΑ
Το Αγρίνιο στο πλευρό της τρίτης ηλικίας
Το «προΣfΕΕρουμε» στο Παράρτημα Αποθεραπείας και Αποκατάστασης Παιδιών με Αναπηρίες στη Βούλα Αττικής