Έγκυες και γυναίκες που θηλάζουν μπορεί ενδεχομένως να χρειάζεται να περιορίσουν τη χρήση προϊόντων μακιγιάζ και να είναι προσεκτικές όσον αφορά τα συστατικά τους.

Πρόσφατη έρευνα προειδοποιεί ότι η αυξημένη χρήση τους κατά την κύηση και τον θηλασμό συνδέεται με υψηλότερα επίπεδα βλαβερών χημικών.

Ερευνητές του Brown University εντόπισαν υψηλότερα επίπεδα ουσιών PFAS στο πλάσμα αίματος και στο μητρικό γάλα γυναικών που χρησιμοποίησαν κοινά προϊόντα προσωπικής υγιεινής όπως μανόν για τα νύχια, αρώματα, βαφές μαλλιών προϊόντα μακιγιάζ και σπρέι μαλλιών στην εγκυμοσύνη και στον θηλασμό.

Η Amber Hall, δήλωσε ότι γυναίκες που ανησυχούν για τα επίπεδα έκθεσης σε αυτά τα χημικά κατά την εγκυμοσύνη ή τον θηλασμό ενδεχομένως θα ωφεληθούν από τη μείωση χρήσης προϊόντων προσωπικής υγιεινής σε αυτά τα διαστήματα.

Τα ευρήματα είναι σημαντικά καθώς η έκθεση σε PFAS κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να οδηγήσει σε αρνητικές συνέπειες, όπως πρόωρο τοκετό, λιποβαρές μωρό, νευροαναπτυξιακές διαταραχές και μειωμένη απόκριση στα εμβόλια στα παιδιά.

Οι ερευνητές εστίασαν στη συχνότητα χρήσης προϊόντων μακιγιάζ σε 2.000 εγκύους από 10 πόλεις του Καναδά το διάστημα 2008 και 2011. Εστίασαν στη χρήση προϊόντων μακιγιάζ σε 8 κατηγορίες προϊόντων το πρώτο και τρίτο τρίμηνο , 1-2 ημέρες μετά τον τοκετό και 2-10 εβδομάδες μετά από αυτόν.

Οι ερευνητές εξέτασαν τη συγκέντρωση PFAS στο πλάσμα μεταξύ 6-13 εβδομάδων κύησης και στο μητρικό γάλα μεταξύ 2-10 εβδομάδων μετά τον τοκετό.

Σε σύγκριση με το να μη φορούν προϊόντα μακιγιάζ η καθημερινή χρήση τους κατά το πρώτο και τρίτο τρίμηνο συνδεόταν με αύξηση 14 % των επιπέδων PFAS στο πλάσμα και 17% αύξηση στο μητρικό γάλα.

Επίσης η χρήση βαφής μαλλιών την πρώτη και δεύτερη μέρα μετά τον τοκετό συνδεόταν με αύξηση 16% έως 18% στις συγκεντρώσεις  PFAS στο μητρικό γάλα σε σύγκριση με αυτές που ποτέ δεν χρησιμοποίησαν βαφή.

 

Ειδήσεις υγείας σήμερα
Γιατί υπάρχει τόσο στρες στις γιορτές
Δωμάτιο Snoezelen - Μία καινοτόμος θεραπευτική παρέμβαση για ασθενείς με άνοια
C. Oberhammer στο  7ο Healthcare Transformation: Οι τάσεις του καταναλωτή στην αγορά αυτοφροντίδας